Αρχική / ΝΕΑ / EΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΔΡΑΣΗΣ ΣΤΟ ΣΥΡΙΖΑ

EΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΔΡΑΣΗΣ ΣΤΟ ΣΥΡΙΖΑ

.

Πρόταση για τροπολογία της Ομάδας  Δράσης Παραγωγών Ενέργειας από ΦΒ για την εξυγίανση του ειδικού λογαριασμού.

 

Αγαπητέ κ.Σταθάκη,                                                                                                                      Χανιά 19/3/2014

 

Αρχικά να σας ευχαριστήσουμε για την υποδοχή σας στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ στα Χανιά την Δευτέρα το πρωί της 17/3/2014.

Μετά την εποικοδομητική συζήτηση που κάναμε σας καταθέτουμε την πρόταση μας για την τροπολογία που μπορείτε να καταθέσετε κατά την συζήτηση του επίμαχου νομοσχεδίου.

Οι παραγωγοί από ΦΒ είτε αφορά παραγωγούς σε στέγες είτε σε επαγγελματίες παραγωγούς είτε σε αγρότες παραγωγούς καλούνται να πληρώσουν βαρύ τίμημα, με ένα βάρβαρο και αντισυνταγματικό νομοσχέδιο, την επιλογή τους να επενδύσουν τις οικονομίες τους σε μία αγορά που υποδείχθηκε από το σωστό ευρωπαϊκό όραμα απεξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα.

Δεν συντρέχει παρόλα αυτά λόγος να γίνει τίποτα από όλα αυτά.

Και εξηγούμαστε.

Από το απολογιστικό δελτίου του ΛΑΓΗΕ (Ιανουάριος 2014) προκύπτουν τα ακόλουθα.

Υπάρχουν 3 κατηγορίες ελλειμμάτων.

Α) Το συσσωρευμένο έλλειμμα που την 1/7/2014 θα είναι 493 εκατ ευρώ.

Β) Το δομικό έλλειμμα που έχει μηδενιστεί και σταθεροποιηθεί με την παράνομη έκτακτη εισφορά ανέρχεται στα 450 εκατ. ευρώ.

Γ) Το ταμειακό έλλειμμα που αφορά τις υπερημερίες στις πληρωμές, περίπου 400εκατ. και δεν μπορεί αυτές να μειωθούν αν δεν προχωρήσουμε σε ενοποιημένο φορέα πληρωμών όλης της ενεργειακής αγοράς. Προφανώς και για το διάστημα που υπάρχουν υπερημερίες πρέπει άμεσα να ενεργοποιηθεί η αναστολή καταβολής ΦΠΑ και συμψηφισμού των φορολογικών υποχρεώσεων των παραγωγών με παράλληλη ισόχρονη περίοδο χάριτος από τις τράπεζες.

Τα πολύ κρίσιμα ,χωρίς να παραγνωρίζεται η κρισιμότητα του ταμειακού, παραμένουν  το συσσωρευμένο και το δομικό.

Για το συσσωρευμένο έλλειμμα πρέπει να αναζητηθούν και να ανακτηθούν αναδρομικά για την περίοδο 2009-2012 οι πόροι του ΕΤΜΕΑΡ που στρεβλά οδηγήθηκαν εκτός ειδικού λογαριασμού καθώς και τα  κέρδη της προμήθειας λόγω στρεβλού τρόπου υπολογισμού της ΟΤΣ, ήτοι 350 εκατ. ευρώ

Παράλληλα μπορεί να ενισχυθεί ο ειδικός λογαριασμός με το δεσμευμένο ποσό των Energa-Hellas Power.

Ακόμα και αν δεν αποδεσμευτούν τα χρήματα από τον παραπάνω λογαριασμό,  αρκεί ένας δανεισμός ή έκδοση ομολογιακού δανείου το πολύ 7%  του τζίρου των ΑΠΕ (2,020 εκατ), με εύλογο επιτόκιο, από τους παραγωγούς προς τον ΛΑΓΗΕ για το 2013 για να κλείσει εντελώς το συσσωρευμένο έλλειμμα.

Για το δομικό έλλειμμα απλά απαιτείται ενσωμάτωση στην ΟΤΣ όλων των στρεβλών ενισχύσεων (ΑΔΙ κλπ), με  συνέπεια από 63 ευρώ ανά MWh η ΟΤΣ  θα επανακαθοριστεί στα 82 ευρώ ανά MWh. Αυτό άμεσα θα ωφελήσει τον ειδικό λογαριασμό κατά 159 εκατ ευρώ.

Κατάργηση της της Παραγράφου  2  του  Αρθρου  197   του  Νομου 4001/2011 που εξοικονομεί άλλα 67 εκατ ευρώ.

Ήπια αύξηση του ΕΤΜΕΑΡ κατά 28% ή 4,1 ευρώ/MWh ή 32 ευρώ ετησίως για ένα μέσο νοικοκυριό. (κατανάλωση 1500kWh το τετράμηνο). Από αυτή την ενέργεια εξοικονομείται ποσό της τάξης των 221 εκατ ευρώ με το οποίο κλείνει εντελώς το δομικό έλλειμμα και δεν παράγεται νέο.

Για να μην πληγούν ασύμμετρα από την μικρή αύξηση του ΕΤΜΕΑΡ οι ευπαθείς κοινωνικές ομάδες προτείνεται  από την αύξηση της φορολογητέας ύλη που θα προκύψει, οι επιπλέον φόροι- που με την πρόταση του νομοσχεδίου δεν θα παράγονταν- να αναδιανέμονται από την κυβέρνηση στην ενίσχυση των κοινωνικών ομάδων με έμφαση την άρση της ενεργειακής πενίας των ομάδων αυτών. Δηλαδή κάλλιστα μπορούν να συγκεντρωθούν 64 εκατ ευρώ που θα άρουν την όποια επίδραση του μέτρου σε 2.000.000 οικογένειες. Προφανώς το ποσό αυτό θα προκύψει, γιατί τα ΦΒ είναι στην πλειοψηφία τους μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποκλειστικού σκοπού, με δυνητική κερδοφορία καθώς  δεν κρύβουν τα κέρδη τους μέσα σε ζημιογόνους μητρικούς ομίλους.

Τα τραπεζικά ιδρύματα ως συμμέτοχοι του επενδυτικού ρίσκου που ανέλαβαν οι επιχειρηματίες παραγωγοί δεν μπορούν να μένουν αλώβητες. Η έκπτωση του επιτοκίου του δανεισμού στους παραγωγούς, μπορεί εθελοντικά για τους παραγωγούς, να κατευθυνθεί για την κάλυψη όχι μόνο του ΕΤΜΕΑΡ αλλά και μεγάλου μέρους των ενεργειακών αναγκών των ομάδων αυτών. Οι παραγωγοί είναι μέρος της κοινωνίας και δεν αδιαφορούν για αυτήν.

Σε κάθε περίπτωση είναι προφανές ότι δεν υπάρχει καμία άμεση ανάγκη για κατάλυση κάθε έννοιας κράτους δικαίου και ελευθερίας των συναλλαγών με αντισυνταγματικές μονομερείς τροποποιήσεις που απομακρύνουν την Ελλάδα από το κάδρο των επενδυτικών προορισμών με ανυπολόγιστες συνέπειες.

Επίσης προκύπτει ότι ακόμη και  με μηδενική αύξηση του ΕΤΜΕΑΡ δεν απαιτείται πάνω από 12% του τζίρου των ΑΠΕ ως δανεισμός των παραγωγών  προς τον ΛΑΓΗΕ ετησίως μέχρι να καταστεί πλεονασματικός. (και όχι κούρεμα) Ακόμη και αν αυτό δεν συμβεί μπορεί να δοθεί παράταση της σύμβασης στο τέλος της εικοσαετίας αρκετή για να καλύψει τον δανεισμό.

Είναι προφανές ότι θα πρέπει να γίνει αναστολή όλων των αδειοδοτήσεων  νέων ΑΠΕ πριν εξασφαλιστούν νέοι πόροι για τον ειδικό λογαριασμό  (τέλη λιγνίτη, τέλος χρήσης υδάτων καθώς δεν νοείται ιδιωτική εταιρία να χρησιμοποιεί τα λιγνιτικά αποθέματα σε ευτελείς τιμές και το νερό των ΥΗΣ δωρεάν). Δεν μπορεί να δημεύεις τις σημερινές συμβάσεις των παραγωγών για να τις χαρίσεις σε μελλοντικούς, για άλλη μια φορά χωρίς σχεδιασμό.

Σε περίπτωση που το νομοσχέδιο παραμείνει είναι προφανές ότι οι μεγάλοι κερδισμένοι είναι οι Τράπεζες και οι μεγάλες μονάδες Φυσικού Αερίου.

Με τιμή

 

Κουτράκης Ιωάννης

Συντονιστής της Ομάδας Δράσης

 

Η πρόταση υιοθετεί την πλειοψηφία των μέτρων που προτείνει η ΠΟΣΠΗΕΦ.

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Το ελληνικό κράτος με το νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις για την Εξυγίανση του Ειδικού Λογαριασμού του Άρθρου 40 Ν.2773/1999 και λοιπές διατάξεις» επιχειρεί να καταστρατηγήσει αναδρομικά συμβάσεις που υπέγραψε με πολίτες, μικροεπενδυτές και επιτηδευματίες για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών επί εδάφους και φωτοβολταϊκών στις στέγες μέσω του ειδικού προγράμματος, μη σεβόμενο τις πρόσφατες οδηγίες της Ε.Ε. και τις δημόσιες ανακοινώσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ενέργειας, για μη αναδρομική αλλαγή συμβάσεων με τους επενδυτές.

    Οι συμβάσεις αυτές συντάχθηκαν από το ίδιο το Ελληνικό κράτος, χωρίς την παρέμβαση των επενδυτών, στα πλαίσια των δεσμεύσεων που ανέλαβε η χώρα έναντι της Ε.Ε. για την προστασία του κλίματος. Το ν/σ αυτό επιχειρεί μια κραυγαλέα μονόπλευρη διακοπή των υφιστάμενων συμβάσεων 20-ετίας/25-ετίας για την πώληση ηλεκτρικής ενέργειας στούς ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ της ενεργειακής αγοράς, (ΛΑΓΗΕ, ΔΕΔΔΗΕ και ΔΕΗ) εισάγοντας αναδρομικά δυσμενείς ρυθμίσεις που αντιβαίνουν πολλαπλές πτυχές όχι μόνο του Ελληνικού Συντάγματος, αλλά και του ευρωπαϊκού και διεθνούς δικαίου. Συγκεκριμένα το Ελληνικό κράτος:

    • Ανακοινώνει μεσοσταθμική μείωση 29.5% της κλειδωμένης τιμής πώλησης (σε πολλές περιπτώσεις η μείωση φτάνει το 50%), κατά παράβαση των συμβάσεων και απειλεί τους παραγωγούς με υποχρεωτική μονομερή αλλαγή αυτών, την ίδια στιγμή που ο ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ (ΛΑΓΗΕ, ΔΕΔΔΗΕ και ΔΕΗ) αδυνατεί να εκπληρώσει έγκαιρα τις υποχρεώσεις του προς στους παραγωγούς.
    • Υποχρεώνει τους παραγωγούς στην έκδοση εκπτωτικού πιστωτικού τιμολογίου για επιστροφή του 35% του κύκλου εργασιών από κάθε φωτοβολταϊκή εγκατάσταση του περασμένου έτους (2013), και τους απειλεί με επ’ αόριστο παύση πληρωμών σε περίπτωση μη έκδοσης του, ενώ με παλαιότερες νομοθετικές ρυθμίσεις παρακρατείται ήδη ποσοστό από 25%-42% επί του τζίρου ως έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης υπέρ των διαχειριστών (ΛΑΓΗΕ-ΔΕΔΔΗΕ), εισάγοντας τελικά δασμολογικές μειώσεις για το 2013 της τάξης έως και 60% του ετήσιου κύκλου εργασιών ανά φωτοβολταϊκή εγκατάσταση εξαιρουμένου της φορολογίας.

    Το προτεινόμενο ν/σ, επικαλείται ότι παίρνει τα παραπάνω μέτρα για την προστασία του ειδικού λογαριασμού του ΛΑΓΗΕ και των καταναλωτών από την υπέρογκη αύξηση του Ειδικού Τέλους Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων (ΕΤΜΕΑΡ) που ενσωματώνεται στους λογαριασμούς της ΔΕΗ, την ίδια στιγμή που ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ καθόλου με τις ΧΡΟΝΙΕΣ ΣΤΡΕΒΛΩΣΕΙΣ στην αγορά ενέργειας που συνεχίζουν να ΕΠΙΔΟΤΟΥΝ τα ΟΡΥΚΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ και το ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ (Νόμος 4001/2011, άρθρο 197, παρ. 2), και ευνοούν τη ΣΥΣΣΩΡΕΥΣΗ ΥΠΕΡΚΕΡΔΩΝ για τους ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ ηλεκτρικής ενέργειας και τη ΔΕΗ.
    Εάν, η παράλογη νομοθεσία της ελληνικής κυβέρνησης που κρατικοποιεί έμμεσα χιλιάδες μικροεπιχειρήσεις ΑΠΕ που νόμιμα λειτουργούν στην Ελλάδα, περάσει, τότε 50 χιλιάδες συμπολίτες μας και μικροεπιχειρήσεις θα αναγκαστούν να κηρύξουν πτώχευση λόγω αδυναμίας πληρωμής δανείων και φόρων, σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία, που για αρκετούς και τις οικογένειές τους αυτό είναι η μοναδική πηγή συμπλήρωσης του ήδη μειωμένου εισοδήματος τους από μισθούς , συντάξεις κ.ά.

    Με το παρόν σχέδιο νόμου, ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για κατάργηση, μονομερώς, κάθε σύμβασης και θα προκύψει αθέτηση πληρωμών και για άλλους τομείς της οικονομίας στο μέλλον.

    Το Ελληνικό κράτος και ο Υφ. Π.Ε.Κ.Α. με το παρόν ν/σ ΕΚΒΙΑΖΕΙ τους ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ να ψηφίσουν το επαχθές ν/σ που καταστρατηγεί τις συμβάσεις και κάθε έννοια προστασίας των πολιτών και μικροεπενδυτών, με το ΔΙΛΗΜΜΑ της αύξησης κατά 125% του ΕΤΜΕΑΡ που θα βαρύνει τους καταναλωτές.

    1. ΛΕΜΕ ΟΧΙ στα ΨΕΥΔΟΔΙΛΗΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΕΤΜΕΑΡ,
    2. ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ τον ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟ της ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ,

    ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ

    ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ του ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ εκτρώματος που ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΕΙ μονομερώς και εκβιαστικά τις ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ χιλιάδων ΣΥΜΠΟΛΙΤΩΝ μας και θέτει ευθέως ζητήματα ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, Ευρωπαϊκού Δικαίου & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΣΔΑ) αφού αντιβαίνει βασικές αρχές τους.

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

To email σας δεν θα δημοσιευθεί.Υποχρεωτικά πεδία * *

*

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.