Αρχική / ΓΕΝΙΚΑ / ΔΑΠΕΕΠ: Κάτι έχει αλλάξει!

ΔΑΠΕΕΠ: Κάτι έχει αλλάξει!

Πιστεύω ότι όλοι οι φωτοβολταϊκοί παραγωγοί έχουμε προσέξει ότι κάτι συμβαίνει στον ΔΑΠΕΕΠ. Κάτι που δεν είναι τυχαίο.

Πρώτη παρατήρηση

Οι πληρωμές μας έχουν βελτιωθεί αισθητά και για πρώτη φορά φτάσαμε σε μηδενική, ναι σε μηδενική υπερημερία. Αυτό έχει συντελεστεί, χωρίς να έχουμε κάτι συνταρακτικό και έκτακτο, όπως για παράδειγμα πώληση του μεριδίου της ΔΕΗ στον ΑΔΜΗΕ. Τι έγινε λοιπόν; Έγινε το αυτονόητο. Ο βασικός προμηθευτής πείσθηκε ή πιέστηκε από κάποιον ότι οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις πρέπει να πληρώνονται. Είναι τόσο απλό, αλλά κανείς μέχρι σήμερα δεν το είχε κάνει, με αποτέλεσμα ο ΔΑΠΕΕΠ να είναι το «μαξιλάρι» ολόκληρης της ενεργειακής αγοράς.

Δεύτερη παρατήρηση

Προχώρησε η αυτοτιμολόγηση. Η αυτοτιμολόγηση ήταν από τεχνικής απόψεως έτοιμη τουλάχιστον εδώ και τέσσερα (4) χρόνια. Οι προηγούμενες διοικήσεις – σίγουρα η διοίκηση Γκαρή – δεν ήθελε την αυτοτιμολόγηση, γιατί με τον τρόπο αυτό φοβόταν ότι θα αποδεικνυόταν το βέβαιο της ημερομηνίας των τιμολογίων και αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα την πληρωμή τόκων, όσον αφορά στα καθυστερημένα τιμολόγια. Η αυτοτιμολόγηση γλιτώνει τον κάθε  παραγωγό κάθε μήνα από το να μπαίνει, να παίρνει το ενημερωτικό, να το εκτυπώνει, να εκδίδει το τιμολόγιο και να το ταχυδρομεί.  Η αυτοτιμολόγηση γλιτώνει τον ΔΑΠΕΕΠ από το να λαμβάνει 14.000 τιμολόγια το μήνα, να τα πρωτοκολεί, να  τα μεταφέρει στο λογιστήριο, να τα ελέγχει, σύμφωνα με  τα  ενημερωτικά, και να τα καταχωρεί  στο λογιστήριο του. Και πλέον όλα αυτά τα κόστη τα πληρώνουμε εμείς. Το γεγονός ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα  να γράφεται  η επιφύλαξη  μας για  τη μείωση της τιμής θεωρώ ότι δεν είναι θέμα ουσίας. Γι΄ αυτούς που δεν  έχουν ασκήσει αγωγή δεν νομιμοποιούνται να διεκδικούν την επαναφορά των τιμών απλώς μέσω της αναγραφής μίας επιφύλαξης στο κάθε τιμολόγιο. Γι΄ αυτούς που έχουν ασκήσει  αγωγή δεν χάνουν το δικαίωμα, επειδή δεν αναγράφουν την επιφύλαξη σε κάθε τιμολόγιο.

Τρίτη παρατήρηση

Είναι πλέον πιο εύκολη η επικοινωνία με τον ΔΑΠΕΕΠ, αν και εξακολουθεί να απέχει από αυτό  που θα θέλαμε να συμβαίνει. Αυτοί που έχουν κάποιο θέμα με τιμολόγιο ή ενημερότητα ή κάτι άλλο αντιλαμβάνονται ότι κάτι έχει αλλάξει στην επικοινωνία. Είναι πλέον ευκολότερο να «σηκώσει» το τηλέφωνο κάποιος υπάλληλος. Εξακολουθεί όμως η επικοινωνία να μην είναι η καλύτερη δυνατή. Εξακολουθούμε να έχουμε δυσκολίες στην επικοινωνία.

Τέταρτη παρατήρηση

Προχωράει η σύνδεση του ΔΑΠΕΕΠ με την ΑΑΔΕ  έτσι, ώστε να λαμβάνονται αυτομάτως οι φορολογικές ενημερότητες και να μη χρειάζεται να τις στέλνουμε, να αργούν να καταχωριστούν και να μην πληρωνόμαστε στην ώρα μας. Αυτό ήταν κάτι που είχαμε προτείνει ως Ομοσπονδία πριν από τρία (3) – τέσσερα (4) χρόνια στον τότε ΛΑΓΗΕ. Είχαμε μάλιστα κάνει σχετική παράσταση στον τότε υφυπουργό Οικονομικών, Γιώργο Μαυραγάνη. Γνωρίζουμε ότι στελέχη του ΔΑΠΕΕΠ είχαν έρθει σε επικοινωνία με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, αλλά το θέμα είχε «κολλήσει». Αν θέλεις να μην κάνεις κάτι, πάντα θα βρεις έναν τρόπο να το αποφύγεις!

Σήμερα, όμως, κάποιος προφανώς βρήκε το φάκελο αυτού του θέματος στα συρτάρια του ΔΑΠΕΕΠ και συνειδητοποίησε ότι είναι αντιπαραγωγικό κάθε μήνα οι παραγωγοί να στέλνουν 14.000 επιστολές, οι οποίες παραλαμβάνονται από το προσωπικό του ΔΑΠΕΕΠ, πρωτοκολλώνται, ελέγχονται και καταχωρούνται . Είναι τόσο απλό, αλλά μέχρι σήμερα κανείς δεν το είχε διαπιστώσει.

Πέμπτη παρατήρηση

Έχει ζητηθεί από μέσα από το Πληροφοριακό Σύστημα του ΔΑΠΕΕΠ να δηλώσει ο κάθε παραγωγός τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου του. Δεν ήξερα γιατί και το έψαξα. Σύντομα θα αρχίσει ο ΔΑΠΕΕΠ να στέλνει γραπτά μηνύματα με SMS, τα οποία θα αναφέρουν «Πληρώθηκες!» και θα αναγράφουν την ημερομηνία που εξοφλήθηκε το δικό σου τιμολόγιο. Τόσο απλό!

Έκτη παρατήρηση

Κατά τις ημέρες της καραντίνας, λόγω του κορονοϊού, η διεκπεραίωση των νέων συμβάσεων συνεχίζεται αδιαλείπτως, με αποτέλεσμα ο χρόνος αναμονής για τις νέες συμβάσεις να μειώνεται, αντί να αυξάνεται – ακριβώς το αντίθετο με ό,τι γίνεται στον ΔΕΔΔΗΕ. Παρά το γεγονός στον ΔΑΠΕΕΠ καταγράφηκε κρούσμα κορονοϊού και το κτήριο έμεινε αποκλεισμένο για 14 ημέρες, κάποιοι από το προσωπικό εξοπλίστηκαν με φορητούς υπολογιστές και συνέχισαν να δουλεύουν από το σπίτι. Προφανώς το Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης μερίμνησε έτσι, ώστε να εξασφαλιστεί η πρόσβαση στο υπολογιστικό σύστημα του ΔΑΠΕΕΠ.

Έβδομη παρατήρηση

Τη Μεγάλη Τετάρτη και τη Μεγάλη Πέμπτη, χωρίς να εκδοθεί ανακοίνωση, άρχισαν οι πληρωμές προς τους παραγωγούς για τιμολόγια του Φεβρουαρίου 2020, δηλαδή με μηδενική υπερημερία.

Με όσους παραγωγούς αντάλλαξα απόψεις σχετικά με την κρίση, εν μέσω της καραντίνας και της πανδημίας του κορονοϊού, συμφωνήσαμε ότι οι πληρωμές μας θα πάνε πιο πίσω. Δε συμφωνήσαμε για το πόσο θα πάνε πίσω, αλλά όλοι το είχαμε δεδομένο. Και να που ο ΔΑΠΕΕΠ μας διέψευσε.

Όγδοη παρατήρηση

Ο ΔΑΠΕΕΠ παίρνει δάνειο, προκειμένου να καλύψει το ταμειακό κενό που θα προκύψει από την πίστωση που λαμβάνουν οι προμηθευτές, ενόψει των αυξημένων απλήρωτων λογαριασμών ρεύματος, λόγω της κρίσης. Κι αυτό γίνεται σε χρόνο dt, όπου το t τείνει προς το μηδέν.

Μπορεί κάποιο από τα παραπάνω θέματα ή και περισσότερα του ενός να είναι προϊόντα του χρόνου. Αλλά δεν μπορεί να είναι όλα και μάλιστα ταυτοχρόνως.

Κάτι έχει αλλάξει στον ΔΑΠΕΕΠ σίγουρα. Και μπορεί να διαμαρτυρόμαστε για τα όποια στραβά, αλλά  τα σωστά πρέπει να τα επιβραβεύουμε και να τα αναδεικνύουμε.

Πέτρος  Τσικούρας
Γενικός  Γραμματέας  ΔΣ  της ΠΟΣΠΗΕΦ

Θεσσαλονίκη,
21 Απριλίου 2020

 

 

ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

  1. Αθανασιος Γκεγκας

    Πολυ καλο αρθρο !

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

To email σας δεν θα δημοσιευθεί.Υποχρεωτικά πεδία * *

*

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.