Αρχική / ΝΕΑ / H ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΙ ΤΗΝ ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΕ ΦΟΥΣΚΑ

H ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΙ ΤΗΝ ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΕ ΦΟΥΣΚΑ

.

Και φυσικά αναφερόμαστε στη «φούσκα», όπως τελικά κατέληξε και χαρακτηρίσθηκε από το σύνολο του επιχειρηματικού και πολιτικού κόσμου της χώρας, των εγκαταστάσεων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα επόμενα χρόνια η περίπτωση αυτή θα αποτελεί αντικείμενο μελέτης (case study) για τα πανεπιστημιακά ιδρύματα που διδάσκουν επιχειρηματική στρατηγική, αφού μόνο μια χώρα σαν την Ελλάδα θα μπορούσε, μέσα σε διάστημα μόλις 5 ετών, να ανατρέψει ολοκληρωτικά τα δεδομένα και να οδηγήσει σε καταστροφή μερικές χιλιάδες μικροεπενδυτές που πίστεψαν στις εξαγγελίες της και επένδυσαν τα χρήματά τους για να εξασφαλίσουν μελλοντικές ικανοποιητικές αποδόσεις.

Μόνο μια χώρα σαν την Ελλάδα, όπου το πολιτικό σύστημα συνεχίζει ακόμη και σήμερα σε μεγάλο βαθμό να ελέγχεται από συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα μεγάλων και ισχυρών οικογενειών, στραγγαλίζοντας κάθε προσπάθεια επιχειρηματικότητας και διείσδυσης μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε αγορές όπως αυτή της ενέργειας που θεωρούνταν «ταμπού» και ελέγχονταν κατ’ αποκλειστικότητα από το κράτος και λίγους αλλά ισχυρούς επιχειρηματίες, θα μπορούσε να αθετήσει τις υπογραφές της, να αποσύρει κακήν κακώς όλα όσα διακήρυττε περί πράσινης επιχειρηματικότητας και ανάπτυξης, να απειλεί με τον πιο απαράδεκτο και αντιδημοκρατικό τρόπο ότι αν δεν συμμορφωθούν οι επενδυτές με τις μονομερείς παρεμβάσεις στα συμβόλαιά τους θα πάψει να προμηθεύεται την ενέργεια που παράγουν και να προσπαθεί με ψεύτικα διλήμματα προς τους βουλευτές να εκβιάσει ψήφιση αντισυνταγματικών νόμων.

Οι επενδύσεις στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά συστήματα αποτέλεσαν μια από τις ελάχιστες ευχάριστες εξαιρέσεις την περίοδο της κρίσης, 2009-2013, που έδωσαν δουλειά σε 50.000 ελληνικά χέρια και έριξαν στην αγορά χρήματα της τάξης των 5 δις €, δίνοντας σημαντική βοήθεια και ανάσα στην ελληνική οικονομία.

Οι άνθρωποι που αποφάσισαν αυτή τη δύσκολη περίοδο να επενδύσουν τα χρήματά τους στη συγκεκριμένη δραστηριότητα γιατί εμπιστεύτηκαν τις εξαγγελίες του κράτους, μελέτησαν τα οικονομοτεχνικά δεδομένα που είχαν διαθέσιμα στα χέρια τους, ενισχύθηκαν από το τραπεζικό σύστημα το οποίο επίσης αξιολόγησε και έκρινε τις επενδύσεις αυτές ως βιώσιμες και κερδοφόρες, σήμερα θεωρούνται κορόιδα, τζογαδόροι, κερδοσκόποι και ως τέτοιοι πρέπει να τιμωρηθούν από το δήθεν κράτος δικαίου. Πρέπει να τους επιβληθούν αναδρομικές περικοπές στις τιμές πώλησης της ενέργειας, να τους αφαιρεθεί αναδρομικά η παραγωγή 5 περίπου μηνών και να τους επιβληθούν μια σειρά μέτρων που παραβιάζουν κάθε έννοια δικαίου και καταστρέφουν την επιχειρηματική δραστηριότητα, ενώ ταυτόχρονα στέλνουν και το αρνητικό μήνυμα προς τις αγορές να μην επιχειρήσουν ποτέ να επενδύσουν σε αυτή τη χώρα η οποία δεν τηρεί τις συμβάσεις και επιχειρεί να τις μεταβάλει μονομερώς.

Κάποιοι, αναλαμβάνοντας το ρίσκο της πρωτοποριακής τεχνολογίας και του υψηλού αρχικού κεφαλαίου επένδυσης, επένδυσαν τα χρήματά τους προκειμένου να κερδίσουν μελλοντικές αποδόσεις γιατί πράγματι αυτή είναι η βασική αρχή των επενδύσεων. Χάρη σε αυτούς του κάποιους, σήμερα, βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να συζητάμε για ευθέως ανταγωνιστικό κόστος της ενέργειας που προέρχεται από τις ΑΠΕ σε σχέση με το αντίστοιχο των συμβατικών πηγών. Χάρη σε αυτούς τους κάποιους μπορούμε να σχεδιάζουμε έναν κόσμο πιο φιλικό προς τον άνθρωπο. Χάρη σε αυτούς τους κάποιους οι τοπικές οικονομίες καρπώθηκαν έσοδα που αναδιανεμήθηκαν και ενίσχυσαν τη ρευστότητα. Και όμως, αυτούς τους κάποιους έρχεται σήμερα το ελληνικό κράτος και τους τιμωρεί και τους καταστρέφει. Είναι οι επιχειρηματίες που πρέπει να θυσιαστούν στο βωμό των μεγάλων συμφερόντων για να αποδειχθεί περίτρανα για μια ακόμη φορά ότι σε αυτή τη χώρα όπου το κράτος ακουμπά την επιχειρηματικότητα, τη διαλύει, την καταστρέφει, την εξοντώνει.

Η περίπτωση των φωτοβολταϊκών είναι ακόμη μια χαρακτηριστική περίπτωση πολιτικής ανικανότητας σχεδιασμού, οργάνωσης και ελέγχου μιας αγοράς με ξεκάθαρους επιχειρηματικούς όρους. Είναι το σύνδρομο του πολιτικού αμοραλισμού που κατατρέχει όλες σχεδόν τις εκφάνσεις του πολιτικού μας βίου και καταστρέφει κάθε προσπάθεια ορθής επιχειρηματικής πρακτικής που θα αποτελούσε πολλαπλασιαστή εγγύησης για το μέλλον των παιδιών μας.

Ενώ το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τις ΑΠΕ προέβλεπε συνολική παραγωγή από φωτοβολταϊκά 2.200 MW μέχρι το 2020, ήδη το 2007 στην ΡΑΕ είχαν κατατεθεί αιτήσεις για πάνω από 3.500 MW. Ούτε όμως τότε η πολιτεία πάτησε φρένο, αλλά το 2010 με τον Ν3851/2010 αντί να λάβει μέτρα, καλλιέργησε προσδοκίες για εγγυημένο εισόδημα και προσέλκυσε και το ενδιαφέρον χιλιάδων αγροτών (μικροπολιτική ακόμη και από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης). Μόνο το Νοέμβριο του 2012 το ΥΠΕΚΑ, με τρόπο πρόχειρο και αντισυνταγματικό  επιχείρησε να θέσει υπό έλεγχο την κατάσταση μέσω της αναστολής νέων αδειοδοτήσεων για τα φωτοβολταϊκά, της επιβολής έκτακτης εισφοράς στους παραγωγούς πράσινης ενέργειας και της μείωσης των αποζημιώσεων για τους καινούριους επενδυτές, χωρίς ωστόσο σημαντικό αποτέλεσμα, αφού ήδη ήταν αργά.

Σε κάθε περίπτωση, είναι ανεπίτρεπτο να μην μπορούμε να συμμαζέψουμε την αγορά ενέργειας όταν γύρω μας υπάρχουν ήδη πρότυπα άλλων χωρών που λειτουργούν με όρους υγιούς ανταγωνισμού έχοντας εντάξει στο σύστημα με ομαλότητα και προγραμματισμό τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, προ όφελος πάντα της χώρας τους και των πολιτών της. 

(του του Β’ Αντιπροέδρου της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος και Προέδρου του Επιμελητηρίου Πέλλας, Ιορδάνη Τσώτσου)

5 ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΔΗΜΑΡ: «New Deal», δημιουργεί περισσότερα προβλήματα απ’ όσα λύνει

    Για ακόμα μία φορά, καταγράφεται η αδυναμία της Κυβέρνησης να αντιμετωπίσει στοχευμένα και αποτελεσματικά προβλήματα που αφορούν στην ενεργειακή πολιτική, τονίζει σε επίκαιρη ερώτησή της προς τον υπουργό ΠΕΚΑ η βουλευτής της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκη Φούντα.
    «Οι «λύσεις» που προτείνονται αποτελούν μικροδιορθώσεις και δημιουργούν εν τέλει έναν φαύλο κύκλο ζητημάτων.

    Όπως τονίζει η κα Φούντα, οι πολιτικές ευθύνες είναι τεράστιες και διαχρονικές για τους χειρισμούς της «πράσινης ανάπτυξης».
    Ειδικότερα για το «New Deal» η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ επισημαίνει συγκεκριμένα προβληματικά σημεία, καθώς σύμφωνα με την ίδια:
    1) υιοθετείται η καταστρατήγηση των συμβάσεων και η μονομερής μεταβολή τους, χωρίς ουσιαστική διαβούλευση του ΥΠΕΚΑ με τους παραγωγούς.
    2) οι προβλεπόμενες μειώσεις στις ταρίφες είναι υπερβολικές και άδικες και σύμφωνα με τους παραγωγούς οδηγούν πολλές επενδύσεις σε αδιέξοδο.
    3) εξαιρετικά αρνητική είναι και η κατάργηση της τιμαριθμικής προσαρμογής των αποζημιώσεων των παραγωγών που στερείται οικονομικής λογικής.
    4) δυστυχώς στο σχέδιο νόμου δεν περιλαμβάνεται καμία πρόβλεψη σχετικά με τη ρύθμιση των δανείων των παραγωγών από τις τράπεζες, οι οποίες δεν δεσμεύονται ούτε για ρύθμιση των επιτοκίων, ούτε για παράλληλη παράταση του χρόνου αποπληρωμής των δανείων. Έτσι, και πάλι, οι τράπεζες είναι ο μοναδικός κρίκος στην αλυσίδα που δεν θίγεται.

    «Το ΥΠΕΚΑ οφείλει -έστω και τώρα- να προβεί σε διαβούλευση με τους παραγωγούς και να λάβει υπόψη τις ενστάσεις τους, προκειμένου η ρύθμιση του ελλείμματος του ΛΑΓΗΕ να μην αναιρεί τη βιωσιμότητα των επενδύσεων» σημειώνει η ίδια.

    Κλείνοντας την επίκαιρη ερώτησή της, η εκπρόσωπος της ΔΗΜΑΡ αναφέρει ότι «αναμένουμε τις επίσημες απαντήσεις του ΥΠΕΚΑ, κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης που θα λάβει χώρα την Παρασκευή 28-3-2014, καθώς και τις απαραίτητες διορθώσεις στο σχέδιο νόμου, πριν αυτό φτάσει στη Βουλή. Πρέπει να σταματήσουν επιτέλους οι πρακτικές νομοθέτησης που απλά «βουλώνουν τρύπες». Εμείς από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να διαμαρτυρόμαστε για την έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού για την ενεργειακή πολιτική της χώρας».

  2. Κυριες και κυριοι
    ]Ολοι ανεξαιρετως να αποστειλουν εξωδικα προς τον ΔΕΣΜΗΕ και κατα του Υφυπουργου κου Παπαγεωργιου οπου να καθιστουν υπευθυνους και υπολογους εναντι οποιασδηποτε μεταβολης της περιουσιακης τους καταστασης και της προσωπικης τους υγειας και της οικογενειας εξαυτου του γεγονοτος.

  3. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΝ ΤΗΝ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ;

    ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΝ ΣΤΟΝ ΕΚΒΙΑΣΜΟ ΤΟΥ ΥΠΕΚΑ;;

    ΑΝ ερθει με τα προαπαιτουμενα, ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΘΑ ΤΑ ΨΗΦΙΣΟΥΝ, ΑΝΑΓΚΑΖΟΝΤΑΣ ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΣΟΥΝ ΤΟ NEW DEAL -ΕΚΤΡΩΜΑ- !!!

    ΠΟΙΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΘΑ ΤΗΡΗΣΟΥΝ ΤΟ ΛΟΓΟ ΚΑΙ ΤΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΤΟΥΣ;;;;;;;

    ΕΧΟΥΝ ΑΡΧΕΣ;;;;;
    ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΝΑ ΕΚΒΙΑΣΤΟΥΝ ΨΗΦΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΡΑΛΟΓΟ – ΠΑΡΑΝΟΜΟ – ΕΚΒΙΑΣΤΙΚΟ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΟ DEAL ???!!!!

    ΠΟΙΟΙ ΘΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΝ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ;;;

    ΠΟΙΟΙ ΘΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΝ ΤΟΥΣ ΝΟΜΙΜΟΥΣ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ;;;;

    ΠΟΙΟΙ ΘΑ ΔΙΑΦΥΛΑΞΟΥΝ ΤΗΝ ΧΩΡΑ και ΤΗΝ ΥΠΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ;;;;;

  4. Εξαιρετικη επιστολη!

    Να πληρωσουμε να την δημοσιευσουμε σε ΟΛΕΣ τις εφημεριδες!!!!

    Επισης, να απαιτησουμε επικοινωνια των βουλευτων με το ΥΠΕΚΑ και να ζητησουν ενημερωση!!!

    Οσο δεν ακουμε τιποτα, το αφηνουν μεχρι να παει στο τελος του μηνα και εκβιαστικα να ζητησουν υπογραφη και πειθαρχεια!!!!!!!

    Το σχεδιο ΥΠΕΚΑ-ΣΠΕΦ αυτο ειναι!!!

    Να ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΕΚΑ!!!!
    Η ησυχια πριν την καταιγιδα ΔΕΝ ειναι ποτε καλη….

    • Οι βουλευτες καλως μας στηριζουν, αλλα θελουμε απαντησεις!!! Τι τους απαντησαν;;;; Ή τους… “Εγραψαν”;;;

      ΤΟ ΥΠΕΚΑ ΑΠΑΞΙΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ;;;

      ΤΟ ΥΠΕΚΑ ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ;;;

      ΤΟ ΥΠΕΚΑ ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΝΑ ΔΕΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ;;;

      ΤΟ ΥΠΕΚΑ ΑΓΝΟΕΙ ΤΙΣ ΟΧΛΗΣΕΙΣ;;;;;;

      Ή απλα θα το φτασει στο… δεν υπαρχει χρονος….

      Οι ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΝΑ ΞΕΜΠΡΟΣΤΙΑΣΟΥΝ ΤΟΝ ΥφΠΕΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΝ ΤΑ ΔΙΚΑΙΑ ΜΑΣ!!!!

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

To email σας δεν θα δημοσιευθεί.Υποχρεωτικά πεδία * *

*

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.